Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg

Neues Logo in grau

Weiteres

Login für Redakteure





Publikationen NEU

Monographs

Suhl, Leena, and Taïeb Mellouli. 2013. Optimierungssysteme: Modelle, Verfahren, Software, Anwendungen. 3rd ed. Springer Gabler.

Conference Proceedings

M. Walther, T Mellouli und O. Jokisch. »Fusion von Klassifikationsmodellen zur automatischen Erkennung von Stimmeigenschaften in der Qualitätsbewertung von Callcentergesprächen«. In: Konferenzband Elektronische Sprachsignalverarbeitung (ESSV) 2015. Hrsg. von Günther Wirsching. Bd. 78. Studientexte zur Sprachkommunikation. Dresden: TUDpress, 2015, S. 188–195.

“Informationssysteme in Transport Und Verkehr.” In DSOR Beiträge Zur Wirtschaftsinformatik, 4th ed., 17–30.

Mellouli, T., and L. Suhl. 2004. “Rotation Planning and Carriage Groups with Shared Capacities. In LNCS Proceedings of the 4th Workshop on Algorithmic Methods and Models for Optimization of Railways”. Bergen, Norwegen.

Mellouli, T., L. Suhl, Y. Guo, and M. P. Thiel. 2006. “A Partially Integrated Airline Crew Scheduling Approach with Time-dependent Crew Capacities and Multiple Home Bases.” European Journal of Operational Research (171): 1169–81.

Römer, Michael. 2006. “Ein Interaktives Entscheidungsunterstützungssystem Zum Bedarfsorientierten Re-Fleeting in FIugplänen.” In Informationssysteme in Transport Und Verkehr, edited by Dirk Christian Mattfeld and Leena Suhl, 173–89. Paderborn: Books on Demand.

———. 2007. “Modellierung Und Optimierung Mittelfristiger  Crewplanungsprozesse Im Flugverkehr.” In Tagungsband Des Achten Interuniversitären Doktorandenseminars Wirtschaftsinformatik Der Universitäten Halle, Jena Und Leipzig, 57–64. Diskussionsbeiträge Zu Wirtschaftsinformatik Und Operations Research 15.

———. 2010a. “Integrating Medium and Short Term Decisions in Airline Crew Planning.” In TRISTAN VII - Book of Extended Abstracts, 353 – 356. Tromso.

———. 2010b. “Von Der Komplexmethode Zur Robusten Optimierung Und Zurück.” In Beiträge Zum Festkolloquium “Angewandte Optimierung” Anlässlich Des 65. Geburtstags von Prof. Rolf Rogge, 38–61. Diskussionsbeiträge Zu Wirtschaftsinformatik Und Operations Research, Nr 23. Halle (Saale).

———. 2012. “Modeling with Variable Parameters: Robust and Generalized Linear Programming and Their Relations.” In Proceedings of the International Conference on Applied Mathematical Optimization and Modelling (APMOD), 58–63. Paderborn.

Römer, Michael, and Taïeb Mellouli. 2011. “Handling Rest Requirements and Preassigned Activities in Airline Crew Pairing Optimization.” In Network Optimization, edited by Julia Pahl, Torsten Reiners, and Stefan Voß, 6701:643–56. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.

———. 2012. “Pairing Optimization for Hierarchical Airline Crews.” In Electronic Proceedings of Conference on Advanced Systems for Public Transport (CASPT) 12. Santiago de Chile.

“Informationssysteme in Transport Und Verkehr.” In DSOR Beiträge Zur Wirtschaftsinformatik, 4th ed., 17–30.

Mellouli, T., and L. Suhl. 2004. “Rotation Planning and Carriage Groups with Shared Capacities. In LNCS Proceedings of the 4th Workshop on Algorithmic Methods and Models for Optimization of Railways”. Bergen, Norwegen.

Mellouli, T., L. Suhl, Y. Guo, and M. P. Thiel. 2006. “A Partially Integrated Airline Crew Scheduling Approach with Time-dependent Crew Capacities and Multiple Home Bases.” European Journal of Operational Research (171): 1169–81.

Römer, Michael. 2006. “Ein Interaktives Entscheidungsunterstützungssystem Zum Bedarfsorientierten Re-Fleeting in FIugplänen.” In Informationssysteme in Transport Und Verkehr, edited by Dirk Christian Mattfeld and Leena Suhl, 173–89. Paderborn: Books on Demand.

———. 2007. “Modellierung Und Optimierung Mittelfristiger  Crewplanungsprozesse Im Flugverkehr.” In Tagungsband Des Achten Interuniversitären Doktorandenseminars Wirtschaftsinformatik Der Universitäten Halle, Jena Und Leipzig, 57–64. Diskussionsbeiträge Zu Wirtschaftsinformatik Und Operations Research 15.

———. 2010a. “Integrating Medium and Short Term Decisions in Airline Crew Planning.” In TRISTAN VII - Book of Extended Abstracts, 353 – 356. Tromso.

———. 2010b. “Von Der Komplexmethode Zur Robusten Optimierung Und Zurück.” In Beiträge Zum Festkolloquium “Angewandte Optimierung” Anlässlich Des 65. Geburtstags von Prof. Rolf Rogge, 38–61. Diskussionsbeiträge Zu Wirtschaftsinformatik Und Operations Research, Nr 23. Halle (Saale).

———. 2012. “Modeling with Variable Parameters: Robust and Generalized Linear Programming and Their Relations.” In Proceedings of the International Conference on Applied Mathematical Optimization and Modelling (APMOD), 58–63. Paderborn.

Römer, Michael, and Taïeb Mellouli. 2011. “Handling Rest Requirements and Preassigned Activities in Airline Crew Pairing Optimization.” In Network Optimization, edited by Julia Pahl, Torsten Reiners, and Stefan Voß, 6701:643–56. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.

———. 2012. “Pairing Optimization for Hierarchical Airline Crews.” In Electronic Proceedings of Conference on Advanced Systems for Public Transport (CASPT) 12. Santiago de Chile.

Journals

Mellouli, T. 2003. “Scheduling and Routing Systems in Public Transport Systems: Modeling, Optimization, and Decision Support.” Paderborn: Universität Paderborn.

Mellouli, T., and N. Kliewer. 2002. “Umlaufplanung Im Öffentlichen Verkehr Mit Mehreren Depots Und Fahrzeugtypen: Neue Lösungsmodelle Und Praktische Aspekte.” Tagungsbericht Der HEUREKA’02 (Optimierung in Verkehr Und Transport): 63–76.

Mellouli, T., and L. Suhl. 2001. “Heuristics for Scheduling Buses and Drivers for an Ex-Urban Public Transport Company with Bus-Driver Dependencies.” Applied Optimization (48): 3–16.

Mellouli, T., L. Suhl, C. Biederbick, and J. Goecke. 2001. “Managing and Preventing Delays in Railway Traffic by Simulation and Optimization.” Applied Optimization (48): 17–35.

Mellouli, Taïeb. 2001. “A Network Flow Approach to Crew Scheduling Based on an Analogy to a Train/Aircraft Maintenance Routing Problem. In Voß et Al. (Eds.) Computer-Aided Scheduling of Public Transport.” LENMS (505): 91–120.

Talks

Römer, Michael. “Airline-Crewplanung: Netzwerkbasierte Modelle Und Lösungsansätze.” Halle (Saale), 2011.

———. “An Approach for Medium Term Airline Crew Planning with Anticipation.” presented at the 23rd European Conference on Operational Research, Bonn, 2009.

———. “Anticipation in Airline Crew Pairing Optimization: Results from a Real World Case Study.” presented at the Operations Research 2013, Rotterdam, 2013.

———. “Antizipation in Der Airline-Crewplanung.” presented at the Tagung der Arbeitsgruppe Angewandte Optimierung, Halle, 2013.

———. “Conference on Advanced Systems for Public Transport (CASPT) 12.” presented at the Conference on Advanced Systems for Public Transport (CASPT) 12, Santiago de Chile, 2012.

———. “Ein Interaktives Entscheidungsunterstützungssystem Zum Bedarfsorientierten Re-Fleeting in Flugplänen.” presented at the Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2006, Passau, 2006.

———. “Handling Rest Requirements and Preassigned Activities in Airline Crew Pairing Optimization.” presented at the International Network Optimization Conference (INOC) 2011, Hamburg, 2011.

———. “Integrating Assignment Requirements into Airline Crew Pairing Optimization.” presented at the INFORMS Annual Meeting 2011, Charlotte, NC, USA, 2011.

———. “Integrating Medium and Short Term Decisions in Airline Crew Planning.” presented at the TRISTAN (Triennal International Symposium on Transportation Analysis) XVII, Tromsø, 2010.

———. “Integrating Standby Planning into Airline Crew Pairing Optimization.” presented at the Operations Rearch 2010, München, 2010.

———. “Integration von Individuellen Und Aggregierten Modellen Zur Crew-Planung.” presented at the Tagung der Arbeitsgruppe Angewandte Optimierung, Wildau, 2010.

———. “Linear Optimization with Variable Parameters: Robust and Generalized Linear Programming and Their Relations.” presented at the 21st International Symposium on Mathematical Programming (ISMP) 2012, Berlin, 2012.

———. “Medium-Term Crew Planning: Process Integration and Models.” presented at the AGIFORS Crew Management Study Group Conference 2008, Paris, 2008.

———. “Modeling with Variable Parameters: Robust and Generalized Linear Programming and Their Relations.” presented at the International Conference on Applied Mathematical Optimization and Modelling (APMOD) 2012, Paderborn, 2012.

———. “Modellierung Mit Seitenflüssen - Idee Und Anwendung Im Crew Scheduling.” presented at the Tagung der Arbeitsgruppe Angewandte Optimierung, Wittenberg, 2010.

———. “Modellierung Und Optimierung Mittelfristiger Crewplanungsprozesse Im Flugverkehr.” presented at the Achtes Interuniversitäres Doktorandenkolloquium Wirtschaftsinformatik der Universitäten Halle, Jena und Leipzig, Halle, 2007.

———. “Netzwerkbasierte Modelle Zur Mittel- Und Kurzfristigen Airline-Crewplanung.” presented at the Forschungskolloqium des DS&OR Lab, Paderborn, 2012.

———. “Robuste Optimierung.” presented at the Tagung der Arbeitsgruppe Angewandte Optimierung, Wildau, 2007.

———. “Von Der Komplexmethode Zur Robusten Optimierung Und Zurück.” presented at the Festkolloquium für Prof. Rolf Rogge, Halle (Saale), 2009.

Römer, Michael, and Julian Englberger. “Stochastische Programmierung Zur Robusten Hierarchischen Produktionsplanung: Modellierung Und Lösungsverfahren.” presented at the Tagung der Arbeitsgruppe Angewandte Optimierung, Halle (Saale), 2013.

Working Papers

Mellouli, T., and L. Suhl. 2004. “Rotation Planning and Carriage Groups with Shared Capacities. In LNCS Proceedings of the 4th Workshop on Algorithmic Methods and Models for Optimization of Railways”. Bergen, Norwegen.

Zum Seitenanfang